Om Monas innersta krets och borgarnas problem

 När DN beskriver hur de ser på en eventuell kommande s-regering i vad de kallar Monas gäng. Blir jag först lite full i skratt över hur viktigt många tycker det är i att spekulera i personfrågan.
Men sedan blir jag lite lättad över att det äntligen finns kvinnor med i bilden.
De senaste dagarna har jag bara sett sossegubbar som sett precis lika dana ut på små kort i TV-rutan.
Visst har person frågan betydelse, men en rättvis, modern ansvarstagande politik är ännu viktigare.

Just nu har vi en regering som är orättvis, oansvarig och omodern. I borgarnas regn lider de av suradroppar i den vikande tillväxten, av den högsta inflationen på 14 år och av den skakiga börsen. Men de är glada ändå.
Kul att få vara med så länge det varar, tänker de nog innerst inne.
Jag har tidigare sagt att Göran Hägglund är den trevligaste av de "fyras gäng" och det tycker jag fortfarande. Så visst är det lite synd att han har blivit ordförande för just det lilla partiet som lägger sig i människors kärlek, som värderar att viss kärlek är finare, bättre än annan kärlek. svd


Kommentarer
Postat av: Starvid

Det ska vara en sosse för att skylla subprimekrisen på borgarna...

Glöm aldrig att, till skillnad från den nuvarande internationella finanskrisen, så var den helt hemgjorda 90-talskrisen sossarnas fel.

"Socialdemokraterna gör avbön.

I ett dokument som offentliggörs nästa vecka skriver finansdepartementet att 90-talets ekonomiska kris var den dåvarande s-regeringens fel - inte de borgerligas.

Förre finansministern Kjell-Olof Feldt välkomnar rapporten.

? Den är efterlängtad även om det hade varit bra om analysen kommit tio år tidigare"

http://aftonbladet.se/nyheter/article17078.ab

2008-01-27 @ 15:38:20
Postat av: Bibbi

Monas gäng och Per Nuder är nu satt på gubbhyllan eller på köttverget.
Jag hade hellre sett Nuder i ledningen än Mona trots att jag är kvinna.
Jag har svårt att greppa Mona.

2008-01-27 @ 16:24:36
Postat av: Havsglimten

Vi tycker nog att hela partistyrelsen bör bytas ut om S ska bli trovärdigt igen,vi kan inte bara skylla på Persson för att valet och politiken skapade missnöje hos folket.

Postat av: Sture

Man häpnar över hur många liberaler det är som kommenterar och sitter och surfar på nätet för att de inte har något bättre för sig. Har de inte lagt märke till att Svenska folket tröttnat för länge sedan. Att alla mätningar visar på storslam för sossarna. Men inläggen handlar om s och trovärdigheten. Det är ju s som har trovärdighet just nu

2008-01-27 @ 19:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0