Oron bland andra ledamöter ledde till spekulationerna i pressen

Blir det ännu mer ommöblering efter det att Pär Nuder får andra uppdrag i Riksdagsgruppen? Nu när han, enligt han själv, ska jobba ihop med Bosse Ringholm och skriva interpellationer?

Jag tror inte det. Jag tror att efter gårdagens turbulens så sitter många stilla i båten ett bra tag fram över. Kanske en del andas ut eftersom många var oroliga om vad som skulle hända med dem i eventuella rockader.

Men det är klart att det kan hända andra saker framöver för många. Erbjudanden, andra uppdrag eller insikten om att livet inte bara består av politik kan göra att folk hopar av.

Men jag tror inte att Mona Sahlin gör några större ommöbleringar än i finansutskottet och i näringsutskottet.

Jag såg Mona och Maritas presskonferens och kan konstatera " business as usual.  Dessutom är ju Pär kvar i VU:t. Det är mycket bra eftersom han har så stor erfarenhet och enligt vad Mona sa idag hennes fulla förtroende.


Jag kan konstatera att det blev många nyheter i aftonbladet och i alla annan media i alla fall och det kan säker gå några varv till.


Vi som sitter i Finansutskottet har haft kontakt med varann om när vi ska nominera efterträdaren. Men vi har ju några dagar på oss att fundera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0