Bara 10 minuter idag, än så länge....


Vet inte om jag ska se det som ett gott eller dåligt tecken att det vi "bara" är 10 minuter sena idag igen. Jag får helt enkelt bara hoppas att vi inte hamnar bakom något långsamt tåg som försenar oss ytterligare eller om det inträffar något annat.

Men jag känner mig i alla fall inte lugnad av Infrastrukturminister Åsa Thorstenssons svar till mig igår på mina frågor om hur problemen med kapacitetsbristen på västra stambanan. Hon var inte särskilt debattsugen eller villig till att göra mer än att hänvisa till att kommunen och banverket måste komma överens. Att även Lerumcentern är lika hårdnackat motståndare till framtidslösningar för Västra stambanan som Lerumsmoderaterna, gör kanske att hon inte vill säga något ytterligare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0