Nu är tåget 30 minuter sent, sa mannen i högtalaren


Vad gör man? Tågförseningar är tydligen något som vi alla måste leva med, då gäller det att använda tiden så effektivt som möjligt och inte boka in möten till den tiden som tåget ska komma fram utan någon timme senare.

Jag har i alla fall den fördelen att jag kan jobba var jag än befinner mig. Med min telefon och min dator når jag hela världen. Det är bra, fast det där med att tala i telefon på tåget är tveksamt. Jag får numer lyssna till många jobbsamtal runt omkring mig när jag åker tåg. Det har gjort att åtminstone jag har blivit mer restriktiv på både mäng och innehåll av samtalen. Då är det bättre att mejla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0