Rättvisa, solidaritet, jämställdhet och melodifestival


För oss sossar (och alla andra förtroendevalda, tror jag) är lördagar en mycket vanlig mötes dag. Så också idag då jag tillsammans med andra ska åka till Stenungsund för att delta i S-kvinnor i Västsveriges gemensamma årskonferens. Det ska bli kul att få stråla samman med kvinnor från Göteborg, Bohuslän, Norra och Södra Älvsborg. Det blir alltid bra diskussioner på S-kvinnors arrangemang. Så som rätten till heltid, högre lön, dela lika och härskartekniker m.m.

Sedan fortsätter lördagen med årsmöte för socialdemokraterna i Skövde. Idag ska vi välja ny ordförande. Jag tror och hoppas att det blir en kvinna den här gången... Det blir säkert också diskussion om oppositionsrollen om socialdemokraterna hörs tillräckligt.

Ikväll ska jag göra som alla andra kolla på melodifestivalen i Globen  Amy Diamond, Nordman, Charlotte Perrelli,  Christer Sjögren,  Sanna Nielsen,  Bröderna Rongedal,  Sibel, BWO, Linda Bengtzing och Luuk. Men de får ursäkta jag ser också numera helst på höjdpunkten med Björn Gustavsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0