Moderaterna tror att det går att köpa och sälja åsikter - Ville köpa Katrine Kielos vassa penna


Det är märkligt med moderater, de tror att deras politiska budskap ska säljas som om det vore samma sak som tandkräm, läsk eller schampo. Eller också är det inte märkligt, med den människosynen de har om att det är bra med större skillnad, ser de nog politik som vilken vara som helst. Hur ska de annars förklaras att de försökte köpa socialdemokraten Katrine Kielos.

Hon är skribent och jobbar på dagens arena, har studerat politisk psykologi i USA, hon frilansar på bland annat Expressen, fokus med mera med mera.

Hon blev i veckan erbjuden jobb på moderaterna. Trodde de på fullt allvar att de kan köpa hennes uppfattningar så att hon skulle börja skriva väl om dem.

Hon som avslöjat moderaternas kommunikationsarbete. Det var ju hon som upptäckte att moderaternas partisekreterare Schlingmann skickade ut listor till moderata valarbetare om vad de fick säga och inte säga. Att de skapat en retorik, en berättelse om Sverige som visserligen inte är sann men som gick hem en kort tid under 2006. Nu ska de för övrigt med stora dyra annonskampanjer försöka övertyga folk igen genom att påstå att högkonjunkturen var deras förtjänst

Det är avslöjande om hur moderaterna ser på politik, ideologier och människor att de tror att om de bara betalar en hög lön så kan skribenter ändra åsikt...

  

  

  

  

http://www.fokus.se/2008/05/katrine-kielos-med-smak-av-toblerone/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0