För fyra år sedan följde jag USAs presidentsvalskampanj på plats



Nu när det bara är två dagar kvar och kampanjerna går på högvarv. Barack Obama leder visserligen stort i opinionsmätningarna men det är inte avgjort ännu.

Jag hoppas att den blivande presidenten tar miljöfrågorna på större allvar, att FNs barnkonvention antas även i USA, att fredsfrågorna blir viktigare och att frihandel ökar m.m.

Men tyvärr har jag inte så stora förhoppningar på att det händer så mycket. Det ska bli intressant att följa hur det går även om det är ett jippo, eller kanske just därför...


För fyra år sedan följde jag USAs presidentsvalskampanj på plats

Det var spännande att se all aktivitet. Det var kul att se det på plats och väldigt lärorikt.

Även då höll jag på demokraterna och fick se hur de jobbade med dörrknackningar, "skyltviftande" i gatukorsningar, röstvärvning per telefon m.m.


En av demokraternas valarbetare var Jessie Jackson och det var ju kul att ha fått prata med honom  





Svenskar hejar på Obama

dn

aftonbladet

usavalet2008 i svd/

expressen

resekrönika 2004

Florida 2004


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0