Möte om tågtrafiken

I morse satt jag och många med mig fast på ett tåg i Flemingsberg.
Jag vet att en del har hängt upp sig på att jag bloggar om tågförseningar och att jag ställer interpellationer om bättre infrastruktur och kortare tågköer. Men jag tycker att frågan i allra högsta grad hör hemma i riksdagen.

Den bedmöningen gör hela trafikutskottet  också. Som med anledning av den senaste tidens trafikproblem inom järnvägsområdet, nu senast i morse i Stockholmsområdet, beslöt vid dagens sammanträde att hålla en intern utfrågning. Till utfrågningen planerar utskottet att kalla bland annat Branschföreningen Tågoperatörerna med tågföretag som SJ AB samt Banverket.   Syftet med mötet är att klarlägga orsaken till den senaste tidens problem med stora tågförseningar och vad de ansvariga för järnvägstrafiken gör för att säkerställa en väl fungerande järnvägstrafik.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Politiker har inte gjort en riskanalys av privatiseringen.



Den 150-åriga SJ-Skolan är borta så ingen seriös utbildning för underhåll och service av järnvägsfordons finns. Utbildningsdepartimentet och skolstyrelsen har styrande dirketktiv gör lastbilsutbildning, bussutbildning, bilutbildning, fartygsutbildning och flygplansutbildning men ingen järnvägsfordonsutbildning. Von Amelia känner till det men gör inget.....



:-(

2008-10-29 @ 20:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0