Dilemma


Kan inte låta bli att reflektera över den dubbel bestraffning som många råkar ut för. Jag skriver inte för att jag är bitter utan ser mer det komiska i att vad än politiker gör så är det fel, enligt vissa.

Det gäller även andra i samhället men eftersom jag är politiker så kan jag lätt ta några exempel.


Exempel 1 (som är aktuellt i dagarna)

Påståendet: Politiker går bara på i gamla hjulspår, de vet inte ens vad Internet är!

De av oss som bloggat i många år, kan ju tycka att påståendet känns lite mossigt.

Påpekande om att det finns åtminstone 80 talet Riksdagsledamöter som bloggar regelbundet blir kallsinnigt mottaget med att detta är ett fiasko eftersom vi får för få kommentarer. Hua


Exempel 2 Politiker är lata, de skriver för få motioner detta påstående kombineras alltid med "hela listan" med de mest lata dvs de som skrivit minst motioner.

Denna sanning vänds till en annan nyhet ett halvår senare då vi får veta att antalet Riksdagsmotioner ökar nästan varje år och då kommer ofta kommentaren. - Det skrivs på tok för många onödiga motioner, till ingen nytta.

(Några av mina kollegor som skriver många motioner blev i stället listade i en särskild lista för att de inte hade några egna idéer, de skrev bara motioner ihop med andra....)


Exempel 3 Politiker tar för lite egna initiativ och syns för lite i debatterna. Några av oss har skrivit många Interpellationer för att kunna tydliggöra skillnaderna i politiken, för att få lyfta särskilt angelägna frågor och använda Riksdagens kontrollmakt på Regeringen.

Men se det är inte bra det heller eftersom då är det synd om ministrarna som måste slösa sin dyrbara tid på att gå till Riksdagen för ofta och försvara sin politik.


Exempel 4 För få politiker i Sverige syns i de sociala medierna - se bara hur Obama syntes på facebook med mera! Nu när vi är med i facebook med hundratals vänner. Att vi dessutom Twittrar om vad vi gör under dagarna kan kanske släcka nyfikenheten hos någon.

Men inte hos alla då får vi istället höra att "gör ni inget vettigt än att skriver på nätet hela dagarna"


Nåja fiasko eller ej, jag tänker fortsätta skriva motioner, lägga interpellation, blogga, twitta och följa mina vänner på facebook. Dessutom tänker jag delta på vanliga fysiska partimöten, göra arbetsplatsbesök, träffa väljare på min GREEN-kontakt och möta folk på stan i Skövde.


Kommentarer
Postat av: karro

Hej! Jag har ångest inför skolbalen om några veckor haha, hjälp mig att välja vilken av de klänningar jag hittat som är finast? Rösta i min blogg! Kramkram

2009-04-13 @ 16:36:23
URL: http://storp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0