När påskharen kommer med påskägg, blir det rättvisemärkt choklad i ägget


Det gäller även de påskkärringar som eventuellt tar vägen förbi innan de far till blåkulla. Jag väljer Rättvisemärkt för att bidra till förbättrade arbets- och levnadsvillkor för odlare och anställda i utvecklingsländer.  Det gör jag eftersom jag känner mig mer säker på att odlare och anställda får förbättrade ekonomiska villkor . Att barnarbete och diskriminering motverkas. Att demokratin och organisationsrätten främjas. Att Lokalsamhället utvecklas socialt och ekonomiskt  och att miljöhänsyn och ekologisk produktion främjas

Idag finns det ett stort utbud av Rättvisemärkt att välja ur, t ex kaffe, te, kakao, drickchoklad, chokladkakor, bananer och annan färskt frukt, juice/läsk, ris, quinoa, glass, socker, kryddor, nötter, snacks/godis och honung. Dessutom går det att köpa Rättvisemärkt vin, blommor, sportbollar, och produkter som innehåller Rättvisemärkt bomull.


Kommentarer
Postat av: Emma Damm

Kika gärna in på min konstnärsblogg. Jag postar bland annat olika kändisporträtt och säljer även egendesignade linnen :-) Har även en pågående tävling!

2009-04-09 @ 09:45:45
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: Anita

Jättebra Monica,hoppas verkligen att många följer din linje. Nu kan man inte ens säga att det är för dyrt - ingen större prisskillnad mellan Rättvisemärkt och icke Rättvisemärkt. Skillnaden är att vi kan äta vårt påskgodis och veta att vi bidragit till att göra världen lite mer rättvis.

Glad Påsk

/Anita

/Anita

2009-04-09 @ 14:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0