Visst ska det bli mycket intressant att höra Wanjas första majtal?


Så fick då journalistkåren gå hem efter att ha belägrat LO-borgen i 8-10 timmar. Lite molokna över att de inte fått tugga i sig godbiten Wanja. För de ville ju så gärna att hon skulle avgå, det är ju de som i flera veckor använt sig av krigsrubriker över Wanjas misstag. Efter att ha väntat och snackat ihop sig över förfärligheterna kan jag tänka mig att några av dem knyter handen i byxficka. Några tänker nog att det ska gå att hitta några fler fel på henne så att vi kan fortsätta detta roliga gatlopp.

Jag är imponerad över att Wanja Lunby Wedin stod emot och fick förbunden med sig. Jag är lättad över att hon inte fick bära hela ansvaret för att den kapitalistiska girigheten som ätit sig in från privata bolag till AMF och delar av arbetarrörelsen. Nu väntar ett gigantiskt arbete med att återfå förtroendet efter alla turer.

Och jag ser fram emot att få höra Wanjas första majtal, det ska bli mycket intressant


politikerbloggen

dn

sätter punkt

om LO-distr i svd

aftonbladet       

svd

expressen

expressen


Kommentarer
Postat av: Sune

Jo, det ska bli intressant att höra Wanjas första- majtal. Men mera intressant att se protestplakaten som uppmanar henne att avgå........

2009-04-08 @ 21:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0