Visst ska det byggas hotell och konferensanläggning i Skövde, men kommunen ska använda sina skattepengar till skolor, äldreboende och service

Jag är definitivt inte emot att det bygga Arenor B, C eller D (ett hotellprojekt med konferensanläggning har arbetsnamnet Arena B i Skövde).

Men om det nu är så lönsamt som många hävdar i debatten så är det väl bara sätta igång att bygga för de privata företag som vill satsa. Om de tror på projektet oh tror att de får tillbaks sina investeringskostnader så förstår jag inte varför de vill att kommunen ska använda skattebetalarnas pengar till att bygga. Låt det bli en marknadslösning

Socialdemokraterna är inte emot en andra etapp om privata intressen vill bygga det hela. Då kan vi sälja marken. Men vi är inte beredda att ställa upp med några kommunala driftmedel.

Vi socialdemokrater är glada över det Arena bygge som nu pågår. Vi får äntligen ett familjeband värd namnet och det är bra att den tidigare Arena tillslut fick sin garderob.

Personligen är jag inte nöjd med att vi inte längre får något utebad.  Även de barn och ungdomar som blir kvar i stan på sommaren borde få bada i ett utebad. Men den striden får jag fortsätta ta både med mina partikamrater och de borgerliga partierna som styr kommunen.

Men när det gäller hotell och konferensanläggningen är jag nöjd med att socialdemokraterna igår beslöt att inte vara emot något Arena B bygge om det sker i privat regi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0