En av de bästa debatterna jag sett på länge, sådant vill jag se mer av


Jag skulle verkligen vilja se längre debatter där dessa två debattörer får tid att både bemöta och utveckla,

Bra duell Mona gav svar Fredrik ville fly bort från Svenska politiken. Han skyller ifrån sig hela tiden på internationell lågkonjunktur, på krisen, på att vi snart blir ordförande i EU osv

Jag kan konstatera att det blev många bar svar i debatten, åtminstone från Sahlins sida. Energifrågan utkristalliserade sig ganska väl, där finns tydliga skiljelinjer mellan partierna. Reinfeldts blev tydlig i att inte ge mer pengar till välfärden i kommuner och landsting och att arbetslösa får nöja sig med lägre ersättning och högre skatt.   Han till och med  avfärdade Sveriges kommuner och landsting som en "intresseorganisation" med andra ord är det är välfärden som får stryka på foten mer när moderaterna sänker skatten.  Det var mycket bra att Sahlin tog upp frågan om att Reinfeldt sänkt skatten för de som har det bäst och nu måste låna till välfärden,

Vem vann?
Vem vann debatten då? Finns inte en enda tvekan på den frågan

Mona vann med råge. Jippi, mera sådan Mona, det gillar jag


Kommentarer
Postat av: Johnny

SKL är en intresseorganisation.



http://www.socialdemokraterna.se/Vart-parti/SKL-gruppen/



2009-03-18 @ 02:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0