Vill Borg att cheferna ska sluta med bonusar eller är det bara ett spel för att verka folklig?



I kväll på uppdrag granskning visade det sig att Anders Borg kör ett dubbelspel.

Ena stunden kräver han att bonusar ska avskaffas så snart som möjligt nästa stund visar det sig att han driver på för att bonussystemet ska utvidgas. Nu måste han bestämma sig. Han borde riva upp sina bonusdirektiv och be om ursäkt för sitt hyckleri

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1465780&lid=puff_1465750&lpos=rubrik_


Kommentarer
Postat av: janne

Jag som valde att se 'Debatt' .. Faktiskt tycker jag Anders Borg är en skicklig politiker - återhållsam i sin retorik och funkar på vilken fest som helst s



Jag tror allvarligt - moderater är inte intresserade av verklig utveckling - den politiska grenen vill säga - sen finns det moderata väljare som faktiskt jobbar det berömda blankt för att få saker att funka



Nå - jag ska ta en stund imorgon och se Uppdraget via webben



Janne

2009-03-05 @ 00:46:14
URL: http://janpaimo.blogspot.com
Postat av: Urpo Jääaro

Om jag förstod saken rätt så beslutades de utvidgade bonusarna förra sommaren, då alla kurvor fortfarande pekade uppåt. Borg började driva sin hårda linje i efter att finanskrisen blivit akut. Jag tror att han var uppriktig när han svarade på TV4-journalisternas frågor. Han vill faktiskt ta itu med bonusarna över hela linjen (både statligt och privat). Frågan är vad s vill.

2009-03-05 @ 02:44:55
Postat av: Runo Johansson

Vad gäller dubbelmoral kanske du borde ta ett snack med din partivän Jan-Emanuel Johansson. "Bostad är en social rättighet och ingen handelsvara" påstår ert parti å ena sidan samtidigt som Jan- Emanuel eller "Janne" som han kallar sig i skumrasksammanhang försöker hyra ut sin lägenhet och sommarstuga till ockerpriser och barskt undanber sig dem som inte är tillräckligt bemedlade. Det kallar jag dubbelmoral.



MVH



Runo

2009-03-05 @ 09:34:15
URL: http://runosblogg.blogspot.se
Postat av: Johan

Ja, han och alla andra borgare borde göra som ni sossar: ta ockerhyra, fuska med stöd till ungdomsförbundet, svina på hotellrum, slåss på krogen, hyra ut stiftelseägda bostäder till varandra, tillsätta privatspanare och kvotera in obildade fånar i riksdagen.



Då hade de säkert blivit lika folkliga som ni.

2009-03-05 @ 10:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0