Skandal-Expressen skyr inga medel - de struntar i sanningen


Det är förstås ingen nyhet att när ett drev går så, så går det bara, ingen kan värja sig från svartmålningen. Men att gå så långt att de hänger ut en helt annan kvinna än Wanja Lundby-Wedin på såväl första sidan som inne i tidningen är att gå över gränsen. Expressen till och med citerar denna kvinna utan att ens bry sig om att kolla om det verkligen är rätt person de intervjuar.

Jag  hajade själv till när jag såg papperstidningen Expressen och funderade på om Wanja ändrat utseende. Nu ber Thomas Matsson om ursäkt men det hjälper ju inte. Över trampet är så grovt att det blir ovärdigt när chefredaktör och ansvarig utgivare kallar det för slarv.

Vilka andra uppgifter i drevet stämmer inte? Personerna i Italien som påstås ha fått vänta på sina pengar finns de? Hur ska läsarna kunna lita på en tidning som är så kåt på att få fram uppgifter att de inte ens vet vem som är ordförande för LO?

I övrigt får LO naturligtvis reda ut det som inträffat. Så enkelt är det.


Kommentarer
Postat av: Lasse Gustafsson

Min fråga är enkel: Vafrör skriver inte Expressen om SACO ledningen verksamhet?

2009-05-25 @ 18:57:02
Postat av: lasse

Jag tycker expressen gör ett bra jobb.

Att wanja som LO chef, fuskar med skatten är bra

att det kommer ut.

Socialdemokraterna som har sett till att Sverige har världens högsta skatter, fuskar själva.

Bedrövligt

Lasse

2009-05-25 @ 20:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0