Mauds aprilskämt

 

Det är ganska magstarkt av en vice statsminister att skämta om arbetslösheten.

Jag tror inte de arbetslösa gillar att Maud Olofsson drar aprilskämt om hur många som är arbetslösa. Hon borde ägna sig åt att bekämpa arbetslösheten i stället för att straffa de utsatta människorna med lägre ekonomisk trygghet.

Maud Olofsson ägnar sig åt siffertrix i den så kallade politiker puben

Sysselsättningsgraden har enligt SCB minskat med 2,1 procentenheter mellan kvartal fyra år 2006 och kvartal fyra år 2010. Detta motsvarar över 100 000 färre jobb.

Det var inte länge sedan jag hade interpellationsdebatt med Anders Borg angående siffertrixandet av statsminister. Då lovade Anders Borg att de skulle se över misstagen och säkerställa att rätt uppgifter gick ut. Ändå fortsätter regeringsföreträdare med att medvetet föra Svenska folket bakom ljuset.

Men vad hjälper det de arbetslösa? Ingenting  


Kommentarer
Postat av: Britta Sethson

Ja och så fick hon sista ordet.... naturligtvis. Vågar hon inte möta Östros i duell?

2010-04-01 @ 20:30:54
URL: http://brittas.netroots.se
Postat av: k-e johansson

hej monica, jag tror att maud på något sätt måste ha något roligt,för ser man hennes väljarstöd så är det ju inget att skämta om. men hon kan inget annat än skämta och trampa på dem som redan ligger,men jag hoppas på 19 sep,för då kanske vi alla som fått ta del av henne får trampa tillbaka.glad påsk frå v-by.

2010-04-02 @ 06:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0