Ylva saknar inte lyskraft

Jag har tidigare skrivit att Ylva är en av de tänkbara ledarna för socialdemokraterna.

Lite förvånad var jag över att Ylva Johansson sagt till media att hon saknar lyskraft.

Är det något hon har så är det ju just lyskraft. Hon är totalt orädd och vågar ta precis vilka debatter som helst. Jag uppfattar Ylva som om hon inte bangar för något.

Jag har hört någon nämna ” men vi kan väl inte ha en kommunist” som ledare. Det håller jag med om. Ylva Johansson är ingen kommunist, hon har varit vänsterpartist, sett det partiet inifrån och vänt kommunisterna ryggen. Ylva en mycket pragmatisk politiker som försöker lösa problem. Det finns politiker både till höger och vänster som ställer sig i en cell (eller ett hörn) och hävdar att ”alla som inte tycker som jag har inte den rätta läran och därmed är har de fel”. Sådan är inte Ylva Johansson. Hon är en socialdemokrat med engagemang, stor kunskap och bred erfarenhet. Det är kul att Ylva säger att hon vill vara med och leda laget.

 

Läs om Ylva Johansson i media och på nätet och hennes blogg


Kommentarer
Postat av: 2xtom

Det är fantastisk att se en av Sveriges topppoliters blogg inte har en enda kommentar på flera veckor. Är det ingen som har något att säga! Om jag vore politiker så skulle jag bli orolig över att det inte finns en dialog, mellan väljare och förtroendevald.

2010-12-26 @ 19:12:24
Postat av: 2xtom

Det är fantastisk att se en av Sveriges topppoliters blogg inte har en enda kommentar på flera veckor. Är det ingen som har något att säga! Om jag vore politiker så skulle jag bli orolig över att det inte finns en dialog, mellan väljare och förtroendevald.

2010-12-26 @ 19:13:15
Postat av: Eva Hillén Ahlström

... och därför träder du, 2xtom, snällt in och lämnar två på en gång :)



Samtidigt vill jag uppmärksamma dig på att jag har länkat till detta inlägg på http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1732&blogg=47734



Och jag har uppmärksammat att flera andra bloggare har gjort detsamma.



Gott slut och gott nytt år!



/Eva

2010-12-27 @ 14:40:14
URL: http://blogg.s-info.se/hillenahlstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0