Efter en vecka med moderatffel vore det bra att prata politik igen

 Jag har fått nog av fuskande moderater. Jag vill hellre prata politik än älta moderaternas interna stridigheter.

Hellre fokus på fler jobb och utbildning än snack om hur stockkonservativa moderater tar kål på varandra.

Hellre åtgärder för minskade klyftor och framtidstro än ytterligare skattesänkningar på lånade pengar.

Hellre klimatsmarta lösningar och trygghet för barnen än splittrade, ofokuserade borgare som inte kan hålla ihop.

 I övrig ät jag både stolt och glad Skaraborgare. Tjejgruppen Timotej från Skara/Skövde gick direkt vidare till finalen i Melodifestivalen och Markus Hellner från Lerdala tog OS-guld igår. Härligt!

 

veronica-palm

svd

politikerbloggen/


Kommentarer
Postat av: Amanda

Vem är en socialdemokrat att prata om fuskande moderater? I ett riksdagsval för inte många år sedan raggade socialdemokrater röster genom att göra hembesök hos gamla, eskortera dem till vallokalen och sticka socialdemokratiska arbetarepartiets röstsedlar i handen på dem.

Vågar jag anta att du var lika kritisk då eller är det att hoppas på för mycket?

2010-03-10 @ 00:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0