Mona vinner på vår rättvisepolitik

Valet handlar inte om Reinfeldts dyra klocka eller Monas fräscha väska. Valet är på riktigt, det handlar om rättvisa, delaktighet, trygghet och framtidsdrömmar. Sedan vi hade vår jobbkongress i höstas står vi starkare än någonsin. Värdegrunden och ideologin ligger fast men vi har gått igenom en förnyelse med hjälp av våra rådslag i landet och arbetsgrupper som jobbat inför den. Nu är vi både moderna och sammansvetsade.

Det handlar om en ansvarsfull ekonomisk politik som sätter jobben först. Det kan inte vara viktigare med skattesänkningar på lånade pengar och ökande klyftor än att fixa ungdomsarbetslösheten. Politiken  handlar om utbidlning, jobb och ekonomisks trygghet för sjuka och arbetslösa

Nu är det daga att utvärdera den borgerliga regeingens politik , och om att syna de två vitt skilda framtidsvisioner för landet.  Reinfeldt vill ha fyra år till för att fortsätta med samma politik orättvisa politik. Vi vill ha en ny färdriktning för Sverige. Nu kan vi se debatten i # agenda

 

aftonbladet

peterlandersson

svd 1

svd 2

Lena Somerstat

dn

expressen

Det är därför Mona vinner på vår rättvisepolitik

 


Kommentarer
Postat av: Rebecca, 18år

Jag håller inte riktigt med dig där att fredrik reinfeldt står för en orättvis politik där alliansen är skyldiga till hög arbetslöshet. Du kanske är medveten om att hela världen har stått inför en tung period av lågkonjuktur, vilket i sin tur har påverkat företag som tyvärr har varit tvunga att varsla folk för att överleva. Jag fick intrycket av att Mona Sahlin ser allt ur ett negativt perspektiv och förkastar allt som har med alliansen att göra. Vill Sverige ha en statsminister som ser allt svart och vitt? En annan grej som jag reagerade på var att hon nästan var positivt inställd till högre skatter för att folk ska leva på a-kassa medans vi andra dödliga ska jobba ihop till dem. Jag tycker inte det är rättvist att många yngre som lever på a-kassa (som jag vet om) skiter fullständigt i att skaffa jobb för att de får så bra ersättning. Det enda som alliansen borde göra är att granska folk hårdare innan de slänger iväg pengar på folk som egentligen är kapabla till att arbeta. Jag känner också att om jag har valt en utbildning på 8år så vill jag ha mer betalt än vad en t.ex. lastbilschaffis. Men ni röda vill ju jämna ut löneskillnaderna med marken. Så om en advokat t.ex. jobbar 14 timmar om dygnet sex dagar i veckan, ska han/hon då ha lika mycket lön som en lastbilschaufför? För en gångsskull låt folket bestämma vad de anser är bäst. Vi båda är medvetna om att en ny regering kan inte ominstallera ett nytt system på 4 år, det är omöjligt. Ge det en chans istället.

2010-01-25 @ 21:43:06
URL: http://marebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0