Hela havet stormar

Vi jobbar på med att förbereda utskott, skriver anföranden och lämnar in interpellationer.

Vi kritiserar regeringen för de ökade klyftorna, barnfattigdomen, den höga arbetslösheten och två tredjedelssamhället där vi lämnar en stor grupp bakom oss.

Vi skissar på nya framkomliga vägar för ett rättvisare, ”ekologiskare”, jämlikare samhälle.

Men utanför det politikiska, föga glamorösa, vardagshantverket pågår spekulationer, ryktesspridningar och spel på hög nivå.

Det känns väldigt konstigt att som övertygad socialdemokrat se cirkusen som spelas upp runt omkring.

Vad är det som händer? Varför denna personfixering? Vem tjänar på vilka utspel just nu?

Jag vet inte, jag vet bara att vi har ett stort problem med att mejsla fram en tydlig politik, ett förhållningssätt, ett riktmärke för framtiden om en modern fördelningspolitik, där vi håller ihop samhället. Där vi sätter jobb och tillväxt först, en tillväxt som sedan ska fördelas så att fler får chansen.

Just nu famlar vi, Vi står på ena benet och vet inte var vi ska sätta ner nästa steg och det är därför havet stormar om våra företrädare just nu


Kommentarer
Postat av: sten

Underbart att se sosseriet sjunka ned i dyn. Nu börjar den verkliga medlems- och väljarflykten.



Försök att inse att man vinner inga val på frågor som återinförd förmögenhetsskatt och fastighetsskatt.

2010-11-10 @ 19:27:59
Postat av: Ulla Wall

Nog måste vi diskutera vårt gamla, många säger stablia, system inom partiet. Kanske är det helt enkelt både låst, stelbent och otillgängligt för nya medlemmar? Till åldern är jag gammal men ganska ny med att vara direkt aktiv inom socialdemokratin. Jag är litet fundersam för jag tycker inte att de gamla rävarna vill ta till sig nya strategier? För nog har jag upplevt att de gamla i gården vet bäst!? Ett visst motstånd mot att göra saker på ett annat sätt har jag noterat. Jag hör för ofta "så brukar vi inte göra" etc..

2010-11-11 @ 13:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0