Det finns för få gastankställen

 

Vi är många som vill kunna köra något mer miljövänligt, ett sätt är att köra gasbil

Gasbilar kan drivas på biogas och naturgas. Biogas utvinns av biologiskt nedbrytbart material på exempelvis soptippar eller reningsverk. Det minskar klimatpåverkan med 85 procent. Naturgas är en blandning av gaser, bland annat metan, som finns i jordskorpan. Naturgasen har samma grundläggande miljöproblem som kol och råolja, men ger ungefär hälften så stora koldioxidutsläpp.
Men det är ytterst tålamodsprövande att det finns så få tankmöjligheter. Att det på sin höjd finns ett enda tankställe per kommun är besvärligt nog. Nu har dessutom Skövdes enda gastankställe stängt för ombyggnad en hel vecka. Vilket i praktiken betyder att jag ska köra på bensin till Skara för att kunna tanka, det är illa illa.

Jag skulle vilja ha en handlingskraftiga  politiker som gör något för miljön och inte bara snackar. Jag vill inte ha en regering som bara sänker skatterna och sedan hänvisar allt till marknadskrafterna.

Men ok jag vet Svenska folket har sagt sitt, jag måste stå ut med mycke snack och lite verkstad i fyra år till. Suck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0