Statsministern borde be Annica Holmquist om ursäkt

Statsministern får tydligen göra vilka påståenden som helst

Han borde be Annica Holmquist om ursäkt

I fredags påstår statsministern i TV att det verkade som att man redan på måndagen skulle kunna finna en lösning för Annica Holmquist. Men det var bara ett spel för gallerierna, ett sätt att komma undan sanningen om regeringens hårda kalla hanterande av sjuka som utförsäkras och tvingas att leva i fattigdom. Det här är en skandal.

 

Annica Holmquist står för närvarande utan försörjning. Och måste vara det i tre månader. Detta trots att hon enligt flera läkare saknar arbetsförmåga på grund av sjukdomen akromegali, som får organ och kroppsdelar att växa okontrollerat, vilket bland annat ger henne svår värk. Nu står det klart att försäkringskassan följer de regler som den borgerliga majoriteten dunkat igenom i riksdagen. Efter det att beslutet i Riksdagen stod klart satt de borgerliga ledamöterna och applåderade detta cyniska beslut.  

Dottern Emilie Holmquist är har engagerat sig mycket är med rätta både besviken och förtvivlad

Men statsministern borde be om ursäkt eftersom han säger saker i slutdebatten som inte stämmer

 

 dn

se youtubefilmen, mer i gp ab dn
exp


Kommentarer
Postat av: Svennis

Du ska be om ursäkt! Häromdan lovade du att vi skulle få en kvinnlig statsminister, men där lurade du min fru och mig. Och den här grejen går vi inte på nu. Jag har läst att dottern är vänsterpartist och att hon skrev så här före valet för att plocka röster. Men det gick inte så bra. Dom blev ju minsta parti

2010-09-21 @ 20:25:05
Postat av: Monica

Hej Svennis, där har du rätt. Jag hade fel.

Jag ber om ursäkt för att det inte blev en kvinnlig statsminister.

Nu när jag bett om ursäkt borde även Reinfeldt be hela Svenska folket om ursäkt eftersom han fört dem bakom ljuset både när det gäller Annika Holmquist och de hårda sjukskrivningsreglerna.

Att Annikas dotter är vänsterpartist har hon väl aldrig hymlat om. Men menar du att vänsterpartister inte ska bli hjälpta av samhället när de blir sjuka? Jag vill inte göra skillnad på människor för deras åsikter, religion, kön eller etniskt tillhörighet.

2010-09-22 @ 09:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0