Tack för alla kryssen, de värmer

 

Känner mig helt överväldigad och glad över de 2690 kryss jag fick i valet.

Det känns väldigt bra att få det erkännandet efter valnederlaget.

Kryssen har jag fått trots att jag inte satt in en enda annons i någon tidning där det står kryssa mig. Jag har inte dekorerat min bil med tjusiga bilder eller text med uppmaning att kryssa mig. Jag inte producerat ett enda flygblad eller delat något valmaterial där det står kryssa mig.

De flesta av oss socialdemokrater gillar inte den där personfixeringen som krysskampanjer innebär.

Däremot har jag delat ett oändligt antal osthyvlar med Skaraborgs Socialdemokraters valinformation, samtidigt som jag förklarat att vi hellre skär i osten än i välfärden.

Jag har skrivit många debattartiklar och insändare om socialdemokratiskt jobb och välfärdspolitik till de Skaraborgska tidningarna.

Och jag har deltagit i (hetsiga) debatter om jobb, jämställdhet och rättvisa m.m

Kanske är det så att de Skaraborgarna som röstat på socialdemokraterna faktiskt känner oss med våra för och nackdelar. De röstar på oss för vår politik inte för att vi framhållit oss själva.

 

Oavsett vilket känns det som en tröst i bedrövelsen. För hur som helst har vi gjort en brakförlust. Nu gäller det att sätta i gång eftervalsdebatten om vad som var bra, vad som var dåligt, varför det gick som det gick och vad vi ska göra för att få tillbaks väljarnas förtroende.

Framtidsdebatten börjar nu!

 

ab 2 expr 2 svd 2 GP 2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0