Det kunde ha varit värre

 

Efter den här turbulenta hösten hade jag inte väntat mig något annat, eller kanske hade jag förväntat mig ännu lägre siffror. Opinionsmätningen är gjord under en period som har varit mycket tuff och vi inte har haft möjlighet att tala politik. Självklart påverkar det väljarnas syn. Man brukar säga det är bara bryta ihop och gå vidare, nu är det inte ens någon ide att bryta ihop, det är bara att gå vidare.Vi får diskutera rättvisepolitik för hela landet, så att vi kan få tillbaks förtroendet.

 

Carin Jämtin säger klokt att - Vi måste göra bättre ifrån oss, och vi tar väljarnas signaler på allvar. Socialdemokraterna ska vara det partiet som förstår människors vardagsproblem. I grunden vill många väljare se ett Sverige som håller ihop och bygger på socialdemokratiska värderingar. Men vår uppgift är att få människors förtroende för att bygga Sverige ännu bättre.

 

Jobb, service, trygghet, frihet och jämlikhet är politiska områden vi måste debattera och kommunicera med väljarna. Det ser jag fram emot.

Apropå kommunikation så välkomnar jag att Håkan Juholt tycker det är självklart att det ska gå och ringa överallt. Det har jag tyckt länge


SVD DN 2 AB Expr GP svt


Kommentarer
Postat av: Jonny Disenfeldt

"Apropå kommunikation så välkomnar jag att Håkan Juholt tycker det är självklart att det ska gå och ringa överallt. "



Och hur mycket ska det kosta med 100% täckning tror du ??? Det är inte ens tekniskt genomförbart, än mindre nationalekonomiskt försvarbart.

2011-12-07 @ 14:41:29
Postat av: BaronB

Så med andra ord är det självklart att bygga mobilmaster i nationalparker :-) ?!

2011-12-07 @ 16:09:50
Postat av: d

Nu verkar det som att det är en omöjlighet samt att det även möjligen är olagligt det som Juholt vill....åter igen är han ute i lagens periferi och bedriver en avsaknad av politik.

2011-12-07 @ 16:33:25
Postat av: Claes Andersson

Tycker du att det är självklart även om det kostar över 30 miljarder kronor?

2011-12-08 @ 11:27:12
Postat av: Bo

25-30 miljarder skulle det kosta att få ert teleförslag att fungera. Hur skall det finansieras?

2011-12-08 @ 12:26:13
Postat av: Monica

Svar till BO, d, BaronB och Jonny

Nej jag vill inte bygga master och vägar i nationalparker med flera, där tror jag mer på satelitlösningar. i övrigt hänvisar jag till mitt blogginlägg http://monicagreen.webblogg.se/2011/december/varfor-inte-battre-telefontackning-vilken.html

2011-12-08 @ 15:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0