Stöd kampen mot barnfattigdom, köp en julk...

img_6013 (MMS)

Stöd kampen mot barnfattigdom, köp en julklappslott


Kommentarer
Postat av: beatrice

Följande utspel från PR-ansvarig för Carema fick mig att fundera över det egentliga uppsåtet med att ge bidrag till välgörenhet när man, som i det här fallet, använder sin "godhjärtade" insats som slagträ i polemik med pressen.



"Din musik räddar liv" och Carema räddar sitt skamfilade rykte, Wow, storstilat av Carema att komma på tionde plats av bidragsgivarna till musikhjälpen och sen fick dom dessutom håna massmedia via sitt låtval, snyggt jobbat



Caremas PR-nissar skriver på sin blogg 17/12 "carema-dokument inifrån":



" vi kommer därför att skänka 10 kronor för varje artikel som stått att läsa om oss i svenska tidningar sedan den 1 oktober och fram till idag. Sammanlagt gör det att vi idag satt in 2872*10 kr, dvs 28720 kronor till Radiohjälpen. (musikhjälpen) Att välja låt var dock svårare än att fatta beslutet att satsa på Musikhjälpen. Valet stod mellan I just call to say I love you, med Stevie Wonder med tillägnan journalistkåren, eller I don’t care what you call me med David Ford."



Smaklöst att använda sig av välgörenhet för att få raljera över journalister. 28720 kronor till Radiohjälpen var ett klent bidrag från ett skattefuskande riskkapitalsbolagsägt företag, ska vi kalla det skatteåterbäring istället?. ”Staten och kapitalet” med Ebba Grön hade varit ett mer passande låtval tillägnad Moderaterna.



Hoppas våra sthlms-politiker har en mer kompetent PR-konsult då denna betalas av våra skattemedel.

2011-12-19 @ 00:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0