Jag gillar valberedningen

Just nu pågår spännande samtal i partidistrikten. Vi pratar inte bara om hur vi ska jobba för fler jobb, ge ungdomar fler chanser och hur vi ska bekämpa barnfattigdomen.

Vi diskuterar också vem vi vill ha som vår nya partiledare. Det känns faktiskt väldigt bra.

Jag skriver det för jag ser en annan bild av vårt arbete i media. Jag hör människor påstå att saker som de inte ha en aning om i framtagandet av partiledare. Varje dag kan jag se fullständiga felaktigheter i TV-nyheterna, på bloggar och i tidningar.

Att vi som är aktiva i partiet känner en trygghet i detta arbete trots alla villfarelser som pådyvlas oss tror jag beror på att vi känner en sådan tilltro till valberedningen.

De har jobbat, och jobbar vidare på ett fantastiskt sätt. Turnén i landet var en mycket bra start, kommunikationen i framtagandet av kriterier och den lyhördhet de visat gör att stämningen är god.

Nu går vi vidare i detta arbete och får möjlighet att diskutera namn på samma sätt som vi tagit fram kriterierna i samråd med partikamraterna i våra arbetarekommuner (dvs socialdemokraterna vi varje kommun).

Det är et roligt jobb eftersom vi har så gott om tänkbara ledare. Det är inte brist på ledarämne vi har. Vi har en mängd duktiga män och kvinnor inom socialdemokraterna som skulle kunna axla partiledaruppdraget. Det har vi eftersom vi samlat, skolat och påverkat i folkrörelseandan för ett jämlikt mer solidariskt samhälle för framtiden. Och i det arbetet har det vaskats fram ledare, en av dem kommer i slutet av mars bli vår nya ordförande.

 

ab expr gp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0