Jag skriver till valberedningen

 

Valberedningen som är i fullgång med att undersöka förtroendet bland de nuvarande partistyrelseledamöterna och VU-ledamöterna tar emot synpunkter. Tiden fram till den extra kongressen är knapp, men valberedningen vill trots detta starta med en bred och öppen diskussion. Därför kan medlemmar, s-föreningar, kvinnoklubbar, SSU-kommuner, Arbetarekommuner, partidistrikt med flera skicka in förslag och ge synpunkter om den kommande ledningen. Dessutom åker valberedningens ordförande Berit Andnor runt bland distriktet för att lyssna på oss

Jag skriver till valberedningen därför att jag tycker att det viktigt att lämna synpunkter. Det finns de som tror att allt bara görs upp ändå och att det inte är någon idé att tycka något.  Det är en allt för defensiv syn enligt mig.

Därför skriver jag att det inte är nödvändigt att både partiledaren och partisekreteraren ska vara kvinnor men det bör heller inte uteslutas.

Det är inte nödvändigt att de nya ledarna sitter i Riksdagen för närvarande. Det skulle naturligtvis underlätta men får lösas på annat sätt om så inte är fallet.

Det är inte nödvändigt att den nya partiledaren är en ”kändis”. Det kommer hon eller han bli över en natt. Jag är säker på att efter ett par debatter mot Reinfeldt och efter det att media granskat person uppifrån och ner så kommer vi känna henne/honom lika bra som vi känt avgående Blodström, Sahlin och Wahlström

 *****

Dessutom är jag glad åt att det finns så många yngre förmågor som tar tag i debatten som Jytte Guteland gjort i Aftonbladet och Marika Lindgren Åsbrink i ekots lördagsintervju. Jag delar inte helt och hållet deras åsikter i allting men det är inte meningen heller.

Vi behöver en debatt om att alla ska med och vart vi ska…

 

 

ab 2

fokus

ekots lördagsintervju

storstadsblogg

expressen


Kommentarer
Postat av: Ulla Wall

Marika Lindgren Åsbrik var bra i lördagens intervju.

Mina tankar går i samma banor som det hon gav uttryck för.

Det är de unga, med unga menar jag folk under 50år, som vi behöver få en dialog med. Om hur vi bygger ett modernt sammanhållet samhälle.

Ledaren är viktig, måste gå hem i media, fungera som marknadsförare helt enkelt. Staben runt ska ledaren ska analysera och komma med förslag. Ledaren ska kunna tala trovärddigt. Tyvärr kan inte alla det. Den duktigaste av oss kan kanske inte utrycka sig pedagogiskt, en del förstår inte att man bör kunna säga samma sak på olika sätt!

jag vill ha en ledare som man måste lyssna på!



2011-01-09 @ 10:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0