En statsminister utan idéer men poppis ändå

 

Reinfeldts Almedalstal imponerade inte, lyfte inte och gav inga svar på framtidens utmaningar. Han gjorde internationella utblickar och berättade sedan att vi lever längre och längre. Jag är inte förvånad att talet var så platt.

 

Det som förvånade mig var att när jag senare gick på Västsvenska handelskammarens mingel så träffade jag flera som gillade hans tal. De jag träffade sa att det inte hade så stor betydelse vad han säger eftersom han inger förtroende.

 

Jag kan bara konstatera att det har ställs betydligt större krav på socialdemokratiska ledare genom tiderna, helt rätt. Jag har högre krav på nationens ledare än det jag hörde igår.

 

Idag är det Vänsterns dag här i Visby och Lars Ohly fick vakna upp med avgångskrav.

Men jag ska ägna mig åt roligare grejer så som IT-visioner och andra spännande utmaningar för framtiden

 

 

 

 

röda berget/ bloggar om Almedalen expressen aftonbladet DN svd 2 svt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0