Kärt barn har många -Almedalen, Palmedalen, Jippodalen

Nu har politikerveckan dragit igång och därmed också debatten om det är rätt eller fel att vara i Visby dessa dagar. De som väljer att satsa på seminarier, information, representation och PR gör det för att de tror att det är värt pengarna. Det är fler och fler som lockas att göra det.

 

Idag sägs det att det kostar över 5 miljoner för myndigheter att vara här. Vad Näringslivet satsar vet vi inte eftersom det inte är offentligt men jag tror att det är 10 ggr mer än vad de statliga myndigheterna satsar.

 

För min del började de med att S-kvinnor hade spännande jämställdhets seminarier på Björkhaga. Och jag har sett explosionen till de 1500 seminarier det är år.

Jag gillar både mingel, möte med nya människor och fördjupa kunskapen i spännande ämnen, därför ser jag fram emot veckan lika mycket som jag brukar.

 

Idag har miljöpartiet startat med en satsning på utbildning för arbetslösa.

I morgon måndag är det moderaternas tur, det ska bli intressant att höra om de har några nya reformer utöver skattesänkningar som ökar klyftorna.

På tisdag handlar det för min del mycket om IT-visioner för framtiden, men det återkommer jag till

 

 

expressen miljoaktuellt aftonbladet almedalen info


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0