Extrakongressen NYSTART, omstart, RIVSTART

Äntligen kom då den extra kongress vi har gått och väntat på. Det har varit en väldigt bra dag.

Mona höll ett fantastiskt tal. Hon var som vanligt bra och just då kände jag en tagg av ilska över att hon tvingats bort. Men med den styrka hon visat måste även vi andra gå vidare och jag hade bestämt mig för att inte tjura längre.

Ombudens inlägg var både välgenomtänkta och ideologiska. Men det går inte att bortse ifrån att dagens höjdpunkt ändå var valet av ordförande.

Berit Andnor beskrev hur arbetet gått till i valberedningen och sedan föreslog hon Håkan Juholt. Han valdes med stor förtjusning av ombuden. När han äntrade stolen visade han sin styrka och den glädje han kände för partiet.

Det här kommer att bli väldigt bra

Jag ser med nyfikenhet fram emot morgondagen

 

 

 

ab 2 3 expr DN 2 svd GP


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0