Om kapade twitterkonton m.m.

Känns fortfarande absurt att någon tycker det är kul att kapa andras konton. Men det handlar väl om någon slags bekräftelsebehov, behov av att visa sin makt eller någon som vill använda härskartekniken förlöjligande.

Oavsett vilket så är det ett angrep på det öppna demokratiska samhället. Det var urbota fånigheter som denne person roade sig med att skriva och utgjorde sig för att vara mig.

 

Men det fanns faktiskt ett politiskt anslag i det hela.  Så de handlade inte bara om tokerier i största allmänhet. Därför är det ett politiskt angrepp som naturligtvis inte kan accepteras.

 

Jag har några få andra erfarenheter av denna typ av angrepp.

Bland annat när folkpartiet kom över ett lösenord och helt sonika gick in i socialdemokraternas interna nät.

Det är inte tillåtet att gå in i andras hus, ens om du hittar nyckeln på gatan. Det är inte tillåtet att titta i grannens byrålådor, garderober även om du är där för att vattna blommor. Än mindre ta huset i besittning och påstå att du är någon annan än den du är.

 

Detta intrång i mitt twitterkonto var ett intrång i mitt liv. Det känns fruktansvärt obehagligt

Nu är eländet över för den här gången och jag kan ägna mig åt politik igen


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kunde du inte ägna dig åt politik utan ditt twitterkonto?

2011-11-09 @ 18:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0