Igår svarade jag på frågor till Rapport

Jag blev stoppad av en av journalisterna när jag var på väg ut från Riksdagens frågestund med Regeringen.

Jag svarade på frågor om hur det kändes just nu. Jag sa att det kunde ha varit bättre.

Nästa fråga handlade om att Carin Jämtin skötte personfrågorna menas vi i Riksdagsgruppen fick ägan oss åt politik. Jag svarade att jag tyckte det var bra eftersom det är just politik vi sysslar med. Jag beskrev också i korta ordalag den motion vi lagt om investeringar i utbildning och infrastruktur, om satsningar för fler jobb i hela landet och de orättvisor som växer fram med den borgerliga regeringen.

När jag just skulle gå fick jag frågan om Håkan Juholt och till den har jag inga kommentarer just nu eftersom vad man än svarar på det så blir det fel.

Men vad tror ni rapport tog med ????

Jo just det bara den korta snutt om att jag inte har några kommentarer.

Det är ju naturligtvis uppenbart att media bara vill få fram en enda bild.

Just nu tycker jag att journalister beter sig som en flock vargar som känner blodvittring på ett offer.
Jag tycker det är osmakligt.


AB Expr dn svd 2 ekot


Kommentarer
Postat av: Tonny

Intressant jämförelse med vargar. Vart står du i vargfrågan. Ska vi ha vargjakt i Sverige och ska vi har mer eller mindre vargar mot vad vi har nu?

2011-10-14 @ 15:21:20
Postat av: Göran Rosén

Vänta här nu...



När du fick en fråga du inte gillade, vände du på klacken och gick.



2011-10-14 @ 19:16:50
Postat av: Christer Friberg

Ja det är ju märkligt att journalisterna alltid går fria. Vi får inte glömma att en grundläggande demokratitanke är att vi väljer våra representanter, meningen är ju att vi skall ha ett folkligt styre och inte ett elitstyre. Och då måste det vara tillåtet att inte kunna ha fokus på allt. Dock har ju senaste tidens valrörelser och journalistik strävat mot ett elittänkande. Jag vill faktiskt inte veta vilka brister våra förtroendevald har. Vi är alla människor och människor har brister. Själv är jag driven och funderar endel över livsfrågor, men ekonomi är ett nödvändigt ont.

2011-10-15 @ 09:18:09
Postat av: Steffe

Den största tabben Juholt gjorde var att han tog aftonbladets avslöjande som sanning. Juholt hade inte brutit mot riksdagens regler, möjligen retade hans förmåner viktiga väljargrupper. En statsministerkandidat måste agera på fakta så länge det finns fakta att tillgå. Nu lade Juholt sig platt för media. Senare visade det sig att aftonbladet ahde fel och att inte agera på fakta visar på en olämplighet att leda landet. Vad gör rörelsen om Facebookgruppen "Vi som vill något annat" belägrar sossarnas partihögkvarter på Sveavägen? Media är än så länge stora påverkare, men hur hanterar rörelsen våra nya media och allt de kan skapa? Om de som sett sin karriär stoppas/bromsas vill ha kaos då finns allt för många medel. Därför måste Juholt se till fakta och inte lägga sig platt för uppgifter i media.



Egentligen är inte Juholt är inte sossarnas största problem. Deras största problem är att Mona Sahlin valdes på ett sätt som gjorde att hon inte uppfattades som en legitim sosseledare. Om inte valprocessen lagt sig för media som krävde en kvinna, så hade Mona kunnat uppfattas som en legitim ledare. Nu ansåg många att hon kvoterats fram till sin position. Detta fick många naturliga statsministerkandidater att lämna sosserörelsen och när Mona meddelade att hon skulle avgå fanns få kandidater att välja bland. De valde Juholt, undrar hur mycket detta kostat dem? Men eftersom Mona inte uppfattades som legitim och de som tidigare ansågs vara lämpliga lämnat sosseskutan, så kommer varken Juholt eller eventuella efterädare i närtid att uppfattas som legitima.



Det vi nu ser kanske inte är direkta fel hos Juholt som kritiseras. Det är troligen så att nödvändiga besparingar inom rörelsen gör att det kommer att pågå maktkamper i det fördolda under lång tid. Förr var sossarna ett parti som hade plats för varje lycksökare som ville fram till köttgrytorna enda kravet var partibok. Så är det inte längre. Nu kommer vi att få uppleva hur media tipsas om delikata uppgifter om någon pamp. Media kommer då att låta pampen löpa gatlopp en kort tid och under denna tid väntar karriäristerna och lycksökarna i vassen likt hungriga hundar i hopp om att de och deras vänner ska lyckas ta över några positioner vid köttgrytorna som en direkt följd av mediadrevet. Om (s) skall överleva som stort parti måste de göra sig av med lycksökarna och stå pall för mediastormar. Först när lycksökarna är borta från partiet kommer de att ha en chans att få en riktig partiledare. Undrar om det kan ske...

2011-10-15 @ 10:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0