Jag ser fram emot onsdag

Vi har debatt inom Socialdemokratiska Riksdagsgruppen om budgeten. Det har vi varje år. Alltid tuffa, spännande debatter om hur Sverige ska bli konkurrenskraftigt, rättvist, solidariskt, miljösmart och modernt.

Kunskapsbaserad ekonomi och värdeburen tillväxt är ledstjärnor för framtiden.

Jobb, investering och utbildning är svaren mot de ökade klyftorna, massarbetslösheten, barnfattigdom och en regering tom på idéer för framtiden.

En stark a-kassa och ekonomisk trygghet för de sjuka är grundläggande.

Det blir inte fler jobb av att göra de arbetslösa och sjuka fattigare.

 

I år fick flera av oss ta del av ett diskussionsunderlag till budgeten på ett mycket tidigt stadium. Det var ett försök till att göra fler delaktiga. Tyvärr höll inte det underlaget vare sig till form eller innehåll. Men vi fick många spännande debatter inom gruppen. Alla bidrog med konstruktiva lösningar och förslag.

 

Jag tycker inte att vi kan kalla det för uppror. Däremot kan man tro det i media. Alla som inte varit med på gruppmötena har tvärsäkra uttalanden om att det pågår stridigheter och osämja. En del tolkar det som för eller emot förnyelse och alla möjliga konstlade åsikter pådyvlas på oss sossar. Det är inte sant.

Att vi har högre ambitioner för Sverige kommer att visa sig när vi presenterar budgeten på onsdag. Jag längtar dit

 

 

Skattesmitaren expressen SvD


Kommentarer
Postat av: Owe

Jag vill se en helhetlig politik som bygger på ansvaret för ett gemensamt samhälle. Där vissa grupper inte ska privilegier. Vi bygger samhället gemensamt. Lägg in där också att vi vill att en utredning ska titta över riksdagsledamöternas pensionsförmåner och andra förmåner som inte gäller vanligt folk. Det tror jag skulle vinna respekt.

2011-10-03 @ 00:09:07
Postat av: Robert Ciabatti

Jag ser också fram mot onsdag.

2011-10-03 @ 07:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0