Hur länge är du ledig ?????

-          Snart öppnar Riksdagen, hör jag en reporter säga i radion.

-          Hur länge är ni lediga, säger en person jag träffade på en konferens

-          Är det semester skriver journalisten på twitter, när ledamöterna inte fikar i caféet

 

Jag funderar lite på det där när jag sitter på mitt arbetsrum i Riksdagen och jobbar.

Vad har jag gjort i sommar?
Efter Almedalen i början av juli tog jag det lugnare några veckor, det var behagligt ända fram till den 22 juli.

Jag tittar i min kalender, det stämmer att jag inte befunnit mig i Riksdagen hela tiden under augusti månad. Men har jag varit ledig? Tvärtom, det är ju under den här tiden som vi hinner se mer än bara Stockholm

 

Jag har varit på extra finansutskottsmöte, gruppmöte, skrivit Interpellationer och debatterat dem i kammaren. Planerat motioner som ska läggas i höst. Haft möte med Cloud Sweden, Surfa lugnt, media-gruppen och visat runt i Riksdagshuset

Utöver att ha befunnit i Riksdagen har jag lärt mig enormt mycket på möten med människor på möten, resor och arbetsplatsbesök.

Jag har varit på SSU-kongress, på Pride-galan, på minnesstunder i Hjo och Skövde, på planeringsöverläggning, på Volvo, på en förskola och i ett kök.

Varit i kontakt med transportarbetareförbundet och åkerinäringen om den olagliga tunga trafiken. Utfört uppdrag som revisor i SSU och i S-kvinnor.

Deltagit på en konferens med samordningsförbundet angående jobb till funktionsnedsatta.

 

Jag har varit på möte med socialdemokraterna i Skaraborg, gruppmöte med trafikutskottsgruppen om budgeten, möte med länsbänkskompisarna.

Haft intressanta debatter med S-kvinnor i såväl Skövde, Skaraborg som i i Luleå på förbundsmöte.  m.m

 

Med andra ord:  jag gillar med det här uppdraget!


Kommentarer
Postat av: Mille

Det kallar vanliga människor nöje.

2011-09-02 @ 14:30:05
Postat av: Monica

Ja, det är ett sant nöje, otroligt spännande och intressant att vara politiker/förtroendevald.

Kunna svara på fågor jämt, vara ständigt uppdaterad och påläst. Ibland hyllad, inbland utskälld.

Ansvar och plikt blandas med väldigt roliga händelser. Kan rekomederas. Gå med i ett parti, påverka och driv opinion för dina frågor

2011-09-02 @ 14:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0