Gott Nytt År

 

 

Så var 2012 tillända och vi kan summera ännu ett ”jävla skitår” för att citera en före detta moderat arbetsmarknadsminister. Sedan han avgick har arbetslösheten stigit ännu mer men den borgerliga regeringen är i stort sett nöjd eftersom det finns de som har det värre.....

 

Men nu när jag sitter med ABBAs Happy new Year i öronen ska jag inte gnälla för mycket utan bara önska alla ett riktigt Gott Nytt År. Låt oss både hoppas och jobba för att 2013 blir bättre (även om prognoserna inte tyder på det). Låt de som söker jobb få jobb, låt de som behöver en utbildning eller omskolning få det och låt de som vill ha heltid få det.

 

Jag hoppas också på bättre väder, mindre regn mer sol. Trots att det låter som en väderprognos är det faktiskt inte bara något som står i stjärnorna. Miljöförstörning leder till sämre väder och det kan vi själva vara med och påverka. Både genom politiska beslut och genom att leva mer miljövänligt som privatperson.

 

Men självklart önskar jag också mer rättvis fördelning, hopp om ett mer fredligt år och

framtidshopp för alla.

 

Ha det Gott, vi ses nästa år!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0