Riksdagsdebatt om att Digitalisera undervisningen

Idag har jag en interpellationsdebatt med utbildningsminister Jan Björklund. Vi ska debattera IT i skolan och vikten av att ha en nationell IT-strategi för skolan. Tyvärr tycks utbildningsministern vara nöjd med sakernas tillstånd och verkar inte särskilt intresserad av att se till så att vi går i täten för en digitaliserad undervisning.

Jag ser så många fördelar med att fler elever, fler klasser, fler lärare och fler skolor tar efter de många goda exempel vi har. för vi har många skolor som sett fördelarna med att hjälpa var och en elev på elevens villkor med hjälp av modern teknik. För att det inte ska stanna vid bara solitärer, enstaka IT öar här och där krävs det tydligare riktlinjer och styrmedel.

En nationell IT-strategi skulle vara till god hjälp för att minska den digitala klyftan och utjämna skillnader mellan elever. Jag hoppas jag kan övertyga Jan Björklund i rätt riktning Nationell


IT-strategi
DN om facebook och svd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0