Sommar i P1

 

Visst är sommarprogrammen i P1 riktiga höjdare i år. Jag har inte på långa vägar lyssnat på alla men lyssnar lite då och då när radion står på hemma eller i bilen.

Jag har Sverigesradios app så jag kan lyssna när jag joggar och cyklar. Veckans höjdpunkt Eskil Pedersen – Ledare för AUF (Arbeidernes Ungdomfylking)  lysnnade jag på när jag plockade hallon.

Men det går inte att lyssna när jag umgås med andra på utflykt, kafferep eller inte ens när jag går och handlar eftersom de jag möter vill prata med mig (åtminstone när jag är i Skövde).

 Jag märket det när jag var i livsmedelsaffären senast och jag försökte lyssna på

Eskil Erlandsson – Landsbygdsminister (c) . Då mötte jag hela tiden folk som ville byta några ord och då kan jag inte gå där som en inåtvänd, ointresserad, högfärdig typ.

Det var kul att landsbygdsministern nämnde min interpellationsdebatt med honom, han nämnde inte mig vid namn utan kallade mig socialdemokratisk riksdagsledamot, inte så kontigt det är ju det jag är. Det var då han blev känd på youtube och blev den mest klickade ministern. Inte tack vare mig utan p.g.a han detaljerade, ingående, svar...... Han var föresten bra som sommarpratare

Bra, jag riktigt bra var Marika Carlsson – Komiker. Hon var både spännande och rolig att lyssna på. Henne lyssnade jag på när jag skurade.

Fotbollsgeniet Martas livsberättelse var fantastisk att lyssna på och jag rekommenderar det varmt särskilt under en joggingrunda eftersom det leder till att åtminstone jag tar i lite extra 

Marta Vieira da  Silva – Fotbollsspelare

 

PS glömde säga att jag givetvis hört den fantastiska Anja Pärson – F.d. skidåkare   och även delar av Christer Björkman och hört att han sover mkt och Jan Scherman som tydligen haft en vädligt, väldigt sträng pappa som utsatt Jan för både fysisk och psykisk misshandel

Christer Björkman – Producent Melodifestivalen

Jan Scherman – Direktör, f.d. vd TV4


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0