På G till FN


Nja jag är inte lika på G som Jan Eliasson i FN just nu men å andra sidan kan jag känna mig extra stolt när jag anländer New York.
Jag tror att det kommer att bli både intressanta, hektiska och roliga dagar så här på slutet av FNs långa kvinnokonferens.
På måndagen har vi, dvs Kvinnoakademin, träff med Margot Wallström som är i färd med att avsluta sitt uppdrag som särskilt sändebud om utsatta kvinnor i krig och konflikt. Det ska bli oerhört intressant att få ta del av hennes intryck.
Tisdag och onsdag är det FNs högkvarter som gäller och bland annat ett intressant  om kvinnor och IT. IT på landsbygden och IT som redskap för unga kvinnor m.m
Jag får återkomma om intrycken. Men som sagt det är med stolthet och glädje jag besöker New York :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0