Åker vi tåg i morgon?

 

 

 

En filosofisk fråga om hur vi hävdar oss som ett modernt, miljövänligt tåg-land som vågar satsa för framtiden. Men min fråga om vi åker tåg i morgon är rent praktisk. Jag åker från Skövde till Falköping kl.9.25, vem hänger med?

 

På Rantens hotell i Falköping kl.10 berättar jag mer om Socialdemokraternas infrastruktur som vi lade på Riksdagens bord nyligen.

 

Jag kommer att berätta vad det står i ”Inframotionen” i allmänhet, om vikten av trafiksäkerhet, snabbare tåg, underhåll och rekonstruktion. Naturligtvis beskriver jag om vad som finns med i Västsverige och Skaraborg

Såsom E20, Västra stambanan, Järnvägsunderhåll och hårdare tag mot den oseriösa yrkestrafiken m.m.

 

Återresan kan sedan göras kl.11.11 eller 11.50

 Välkomna

 
Här är den i sin helhet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0