Kul nästan jämt

 

Så här på söndags eftermiddagen när tvätten är fixat och städningen någorlunda klar är det dags att förbereda sig för kommande vecka. Jag ska bland annat vara i Göteborg på en debatt om digitalatjänsteföretags förutsättningar, jag ska vara med på kommunfullmäktige i Skövde, tjänstgöra i finansutskottet när Anders Borg redogör för konjunkturläget och EU-budgeten.

 

Vidare ska jag ha debatt med Hillevi Engström om fördubblingen av unga i FAS 3,

Jag ska delta i Datainspektionens insynsråd, träffa Eric Fictelius på UR om digital folkbildning, jag ska ha information för medlemmarna i Helgas om hur Ipad kan används fiffigt, jag ska tjänstgöra i trafikutskottet m.m.

 

Dessutom jag ska tillbaks till Göteborg nästa lördag för en demonstration mot den oseriösa tunga trafiken som är i färd med att konkurrera ut de seriösa åkarna m.m

 

En kul och händelserik vecka som det brukar vara med andra ord. Det brukar hända mycket i och omkring Riksdagen. I veckan som gick fick jag dessutom svara på en mängd frågor från media om mitt citat från konstchefen på twitter om Livets brunn. Jag har redogjort för min inställning i ett annat blogginlägg men inser att saker kan växa från en fjäder till höna på kort tid.

 

Jag har lagt märke till att flera personer lagt saker i min mun som jag aldrig sagt. Men det är väl sådant man får leva med som offentlig person.....

 

Jag tycker debatten om Livets Brunn var uppfriskande och det var många som plötsligt började titta på konst som de in gjort tidigare. Skövde blev omtalat i hela Sverige och det kan vi kanske använda till något gott. Det beror på hur vi hanterar situationen.

 

Nu ska jag ut och jogga :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0