Många intryck på Valet i Vitryssland

 

Klart att jag kommer att berätta betydligt mer i morgon men vill ändå delge er några intryck från observationerna från de 10 vallokaler jag besökt.

Bojkott, regn, apati och trötthet är nog en kombination av svaret på varför vallokalena var så tomma på förmiddagen. Vi fick sitta länge för att se hur väljarna togs om hand inne i vallokalerna.

Men framåt eftermiddagen hetta det till på flera ställen. Det kom fler väljare och också fler vittnesuppgifter om oegentligheter. Karusellröstning, uppgjorda siffror och dålig kontroll vid förtidsröstningen var det som folk mest vittnade om.

I kväll ska jag följa valsammanräkningen i en av vallokalerna och sedan följa med till DEC (kontoret där valsedlarna lämnas och resultat sammanställs)

Vi från OSSE kommer att sammanställa våra rapporter tillsammans med ODIR och på så sätt får vi en tydlig bild och översikt av alla vallokaler.

I morgon har vi dels en återrapport och sedan sammanställs ett uttalande som offentliggörs på eftermiddagen.

Återkommer


Kommentarer
Postat av: Leif Andersson

Verkar som kunskaperna i det svenska språket uppvisar visa brister. Rubriken borde vara "Många intryck av valet i Vitryssland" eller om du vill betona att du är på plats t.ex. "Många intryck av valet på plats i Vitryssland".

Svar: förfärligt, jag gör en pudel
Monica.nu

2012-09-24 @ 06:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0