Dags för en kvinnlig påve!


Så kom blixnedslaget om att påven ska abdikera, bara en dag efter att han skrivit på sin officiella twitterkonto att "vi är alla syndare". Det håller jag med honom om men det har å andra sidan inte hindrat andra påvar från att sitta kvar på sin post tills de dött, hur syndiga den än har varit. Ingen påve har avgått sedan 1415.

Men han är gammal och trött säger han och det krävs styrka och mod för att klara av att vara påve i dessa moderna tider.

Jag tycker det är dags för en kvinna att bli påve. Jag tänker mig att hemlighetsmakeriet med de höga gubbarna som ska utse en ny påve är över. Dags att tänka nytt.
Även om jag i inte tror att det blir så är ändå tanken kittlande.

Visst vore det häftigt att se den vita röken stiga upp framför tusentals väntande människor som får glädjebudet att det äntligen utsetts en kvinna på det ämbetet.
:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0