Med Nisse på vägen


Det börjar bli dags att göra sig i ordning för morgondagen.
Jag ska åka lastbil med Nisse, Nils-Åke Pettersson ordförande i TIA (Truckers International Association). Vi har haft kontakt senaste tiden eftersom jag engagerar mig för schysta villkor på vägarna. Alla som jobbar i Sverige ska ha schysta villkor, lön, anställning och arbetstider som följer kollektivavtalen. Det är en fråga som bli allt mer viktig för att inte seriösa företag ska bli utkonkurrerade av sådana som utnyttjar arbetare/chaufförer im slavlikande förhållanden.
Nisse ringde mig för några veckor sedan, strax efter den fruktansvärda olyckan på Tranarpsbron. Han menade att denna vinter kommer att gå till historien som en fruktansvärt dåligt väghållnings vinter. Han var mycket upprörd över att hans kollegor får skulden för mycket, vi diskuterade vinterdäck, vägunderhåll mm

Vi enades om att jag skulle åka med honom för att se hur det ser ut.
Därför åker jag till Skara  kl.5 i morgonbitti. Från Skara åker vi sedan till Arvika-Stenungsund -Göteborg. Det blir nog en mycket intressant dag

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra!
För många år sedan gjorde Kenneth Lantz (kd), en resa med mig under ett par dagar - undercover som chaffisaspirant.

Han fick höra sanningens ord om politiker av chaufförer vi mötte på vägen.

Hoppas din resa får dig att se att staten/Sverige mår bra av att få stopp på den totalt ohämmade brottslighet som pågår på våra vägar.

Och att det inte hjälper att öka kostnaderna för svenska åkare eftersom fusket föder ännu mer fusk.

Seriösa svenska åkerier kan inte längre, med rent samvete, säga att de klarar sig utan att fuska.

Dags att ställa sig på barrikaderna!

2013-02-03 @ 21:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0