Tåget går inte alltid som på räls

 


Efter ett dygn i Dals Ed eller närmare bestämt i den lila förtjusande orten Ed susar jag nu genom sommarsverige på tåget tillbaks till Skövde. Det måste föresten vara fantastiskt bra för Dals Ed att IT företaget Sykes valt att placera delar av sin verksamhet där.

På Sykes jobbar tjejer och killar med IT-tjänster, Helpdesk, support och utveckling mm.
Jag har till och med fått lite inblick i nya windows 8 som verkar bli mycket spännande och ett steg närmare läs och pekplattorna.

Men på tåget som körs av NSB mellan Oslo och Göteborg blev jag lite förvånad över att konduktören inte ville hjälpa mig med informationen om vidare färd från Öxnared till Skövde. Han påstod att han inte hade SJs tågtider och han visste ingeting om något tåg från Öxnared. - Då får du kontakta SJ och fråga sa han, det är de som kör där....

När jag skulle logga in på NSBs internet så gick inte det heller eftersom jag bara fick registrera mig om jag hade ett postnummer på 4 nummer, det gick heller inte att skriva 4 av de 6 siffrorna som Skövde har. Nästa utmaningar var att få in mitt 10-siffriga mobilnummer på efterfrågade 8 siffror. Jag gav upp internet och tänkte ringa SJ istället för att få reda på avgångstiderna från Öxnared.

Ni anar väl vad som inträffade då? Just det inget mobilnät. Det trots att Anna-Karin Hatt påstår att vi har så bra mobiltäckning i Sverige.......

Allt gick ändå väl tillslut, det brukar ju göra det. Jag kom fram till Öxnared och sitter nu på ett tåg mot Herrljunga, där jag ska göra nästa byte. Men jag måste erkänna att det kändes bra när det stod på tåg dörren, Västtrafik i samarbeta med SJ.

Nyttig studie/iakttagelse/reflektion med andra ord för en trafikpolitiker som jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0