Ledig ........

Sista debatten före midsommar är avklarad och jag ska hem till mitt älskade Skövde. Det har varit en oerhört intensiv vår med många spännande möten, debatter och besök.
Nu ska jag försöka byta fokus ett tag till nära och kära och midsommarfirande.

Efter många långa arbetsdagar på såväl vardag som helgdag känns det viktigt att få en tid till återhämtning och reflektion. Fundera, läsa och vila. Klura ut nya infallsvinklar för att komma åt massarbetslösheten och de ökade klyftorna.

Plocka blommor, njuta av naturen utan att behöva se miljöförstöringen. Jogga i skogen och andas frisk luft. Cykla på säkra cykelvägar och simma i sjöar som inte är vare sig igenvuxna eller döda på liv. Äta god picnicmat som är odlad och tillverkad på ett ekologiskt sätt, utan slavarbete och som är transporterad på ett schyst sätt.

Ja, nu låter det som jag ska vara "ledig" länge men nästa fredag är jag på G igen, då bär det i väg med OSSE till Istanbul. Men för mig är en vecka lång och helt ledig är jag nog aldrig men jag gör så gott jag kan för att koppla av.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0