Intressanta besök i Vara

 

 

Som jag skrev nyligen har jag gjort flera företagsbesök under hösten. Vi socialdemokrater har gjort en kraftsamling över hela landet, där vi besökt små och medelstora företag. Dels för att kunna ta intryck. Lyssna in vad som är problem/utmaningar och dels också vässa vår näringspolitik.

Igår besökte jag EUC i Jung och Swegon i Kvänum. Jag fick noggranna genomgångar och fick se tillverkning, utveckling och framtidsplaner på plats.

 

Det var mycket intressant. En sak som stack ut var bristen på tjejer i teknikbranschen, men det fanns lysande undantag. En annan sak som slog mig var att företagen hellre vill ha bättre infrastruktur än sänkt arbetsgivaravgift. Nu ska jag rapportera mina intryck till mina kollegor och kanske återkommer jag på bloggen om fler intryck när jag får tid

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0