Ny medlem, besök från Tyskland, krav på bättre äldreomsorg på Greenkontakten

Kort rapport från dagens Green-kontakt
Trots stormvarning och ösregn fick jag en trevligt besök på dagens Green-kontakt.
Den första som klev in genom dörren på socialdemokraternas lokaler villa diskutera äldreomsorg, stängda äldrekafeer och kvalitén på äldrematen.

 

Sedan fick jag besök från en tjej från Dormund i Tyskland, hon studerar tillfälligtvis på Högskolan i Skövde och hennes pappa är politisk aktiv i socialdemokraterna i Tyskland.
Hon ville veta mer om Skövde och om socialdemokraterna här. Hon berättade att när hennes föräldrar besökte henne hade de tänkt hyra bil för att åka runt och se omgivningarna. Eftersom de är EU-medborgare har de inget pass med sig. Men de har både id-kort och tyskt körkort. Ändå fick de inte hyra bil på OKQ8 i Skövde. Det förvånade mig.

Sedan kom en kvinna som bott i Sverige i snart 25 år men kom ursprungligen från Bulgarien. Hon pratade Svenska flytande ändå fick inte jobb, hon tycker att vi ska ta tillvara invandrarna bättre än vi gör här i Sverige.

Så fortsatte Greenkontakten med besök och samtal om Palme, Anna Lindh, läxhjälp till alla, fler jobb, kvalité i skolan m.m. Och så värvade jag en ny medlem :) 

Dessutom drack vi gott kaffe förstås


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0