Högern avhängd i SLA-loppet

 

 

Närmare 300 personer träffades i höstsolen på lördagsförmiddagen för att värma upp och delta i årets SLA-lopp. God stämning, duktiga arrangörer och uppmuntrande publik gjorde de 5 km i Skövdes Stadslopp till en kul happening.

 

 Innan start träffade jag på min partikompis, musikläraren och socialdemokraten Göran Bergman.

Efter starten drog vi ner mot Boulonierskogen full fart. Vi rundade en av sjöarna och sedan bar det uppåt mot stan igen och förbi Eric Uggla. Där kom jag i kapp en ljusblå t-shirt som det stod moderaterna på, det visade sig vara Michael Nimstad som just då hade en liten svacka. Jag gav honom några uppmuntrade ord och vi tog följe en bit.

 

Jag trodde att han skulle spurta ifrån mig efter Arena men det blev tvärtom jag som drog i från i stället och efter 28,15 minuter nådde jag målet mycket glad och nöjd.

 

Alla var på ett strålande humör i målfållan och det var roligt att träffa så många bekanta. Någon som jag inte såg var moderaten Anders G Johansson som för några år sedan skröt på sin blogg över att han hade sprungit i från mig. Enligt resultatlistanIFK Skövde kom han över en minut efter mig så den här gången kanske han inte kan ironisera över mitt sätt att springa....

Tack arrangörer för ett väl genomfört arrangemang. Det var kul! 

Det går att se bilder från loppet på Skövde Nyheter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0