Stockholm, Solna, Falköping, Skövde


Idag blev jag stoppad på min väg till Solna eftersom Obamas besökt stängt av trafiken. I stället för att gå till NTF Solna fick jag vända vid bron över E4:an, jag fick gå tillbaks och ta tunnelbanan i stället. Väl framme i Solna fick jag ett bra möte om trafiksäkerhet tillsammans med medarbetarna på NTF.

På eftermiddagen tog jag tåget till Falköping (bara 30 minuter sent idag)
Väl framme blev jag glatt mottagen av ett 50 tal taggade socialdemokrater på Falköpings Lärcenter.
Jag fick möjlighet att peppa dem med våra hjärtefrågor med kvalité i skolan, fler jobb genom en bättre näringspolitik, investeringar, forskning och anständiga försäkringar. Vi fick en bra diskussion om finansieringen av välfärden, om solidarisk fördelning och framtiden.

När de fortsatte sitt arbete med den lokala politiken, sprang jag till tåget för att även hinna med ett besök hos min egen S-förening på Östermalm i Skövde. Där var den politiska debatten i fullgång när jag öppnade dörren och jag fick möjlighet att avrunda mötet med att sammanfatta de jag sagt i Falköping.

 

En fantastisk dag, mera sådana tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0