Jodå Borg kom till debatten idag

 

Visserligen kom han tre månader för sent enligt Riksdagsreglerna men han kom i alla fall.
Däremot hade han inget svart till mig på min fråga om varför det var helt nödvändigt att sänka skatten med 3 miljarder ytterligare före åsrkiftet, men inte längre aktuellt med skattesänkningar efter valet.
Anders Borg berättade att det går bra för Svenk ekonomi och att det är ordning och reda i statens finanser. Det visste jag redan, det är ju vi socialdemokrater somnat upp det finanspolitiska ramverk som tjänat Sverige väl.
Däremot ville Borg inte tala om de 8% av arbetskraften som är arbetslösa. Han ville inte berätta varför han tycker FAS3 är bättre än utbildning och han hade ingen aning om att undersköterskor stressar och sliter ut sig på jobbet.
Moderaterna försöker vinna valet genom att siffertrixa och förvränga verkligheten.
De vill att vi ska prata om "arbetskraften" istället för arbetslösheten. De vill att vi ska prata om "bostadstillfällen" istället för bostadsbristen. Och att våra gemensamma försäkringar ska vara "bidrag"

 

Anders Borg pratade om "bidrag". Jag pratatade om jobb, skola och välfärd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0